zondag 15 juni 2014

Bruiloft versiering

Afgelopen dinsdag is mijn broertje getrouwd! Het was een topdag! En bijzonder om mee te maken.

Als ceremoniemeester was het een van mijn taken om te zorgen voor een feestelijke aankleding van de feestlocaties. Ondanks alle drukte vond ik het wel heel erg leuk om te doen. Ik was vooraf wel een beetje gespannen of het allemaal in de smaak zou vallen, maar gelukkig was iedereen erg positief. En stiekem was ik zelf ook wel trots op het eindresultaat ;)

Alle daggasten zouden zich bij de ouders van mijn schoonzusje verzamelen om daar het bruidspaar na de fotoshoot op te wachten. Om te zorgen voor een feestelijk ontvangst heb ik tijdens de fotoshoot de voortuin versierd. Het was niet enorm veel versiering (zoveel tijd hadden we niet), maar juist de eenvoud was wel mooi.


Langs de oprit heb ik stokjes in het gras geprikt om daarlangs vlaggetjes te kunnen spannen. Ik heb hier bamboe stokjes gebruikt van 60 cm lang, werkte echt perfect. Je kunt zulke stokjes in verschillende maten bij de bouwmarkt (bv. Praxis) kopen.


Om de tuin staat een mooi gietijzeren hek. Ik heb hier een aantal vlaggenlijnen met hartjes langs gehangen.


Om het boompje midden in de tuin en de pilaren bij het hek heb ik van tule strikken geknoopt. Ik heb meerdere lagen tule op elkaar gelegd zodat je een vollere strik krijgt.

De rest van de dag vond plaats in restaurant Mucha. De avond voor de bruiloft heb ik hier alle versiering vast klaargemaakt, dat scheelde een heleboel werk de dag zelf ;) Bij de ingang heb ik een stel vlaggetjes opgehangen en ook hier om de bloembakken met tule strikken geknoopt. Mijn plan was om aan het hek ballonnen te hangen, maar omdat het die nacht slecht weer zou worden hebben we daar toch vanaf gezien. Uiteindelijk niet erg, het zag er zo ook al leuk uit.


Buiten op het terras heb ik vlaggetjes onder alle parasols gehangen en langs de reling aan het water ballonnen opgehangen.

Eigenlijk was het mijn plan om onder de elke parasol een aantal pompoms te hangen. Ik had van te voren een heleboel pompoms gemaakt van servetten. Op internet kun je allerlei sites vinden met instructies hoe je ze maakt. De Hema heeft zelfs een filmpje erover gemaakt. De servetten heb ik gewoon bij de Albert Heijn gekocht (enkellaags) en voor elke pompom heb ik 10 servetten gebruikt. Het is echt heel simpel om te maken en ziet er feestelijk uit.


Helaas waren de weersverwachtingen de nacht voor de bruiloft nogal slecht. Aangezien de pompoms van servetten erg kwetsbaar zijn (er blijft waarschijnlijk niet veel over na een flinke bui met regen en veel wind), moest ik een andere oplossing bedenken. Uiteindelijk heb ik besloten om de pompoms binnen aan het hekwerk te bevestigen.

Het restaurant zelf is al prachtig ingericht, dus veel extra versiering hoefde hier niet te worden aangebracht. Met de pompoms op de hoek van elk hekje kreeg alles een feestelijk tintje zonder dat het teveel versiering was. Ik was zelf wel erg blij met mijn oplossing, ik vond het stiekem zelfs leuker dan mijn eerste idee ;)



Tot slot nog even een plaatje van de strikjes voor op de auto's ;) Eigenlijk heel simpel, maar het ziet er wel erg leuk uit. Ik heb strikken gemaakt met 2 verschillende maten kant (breed en smal). De klosjes kant heb ik bij de Xenos gekocht, daar verkopen ze verschillende soorten kant. Met een simpel lintje eraan konden de strikjes worden vastgebonden aan de antenne.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten