woensdag 9 december 2015

Kerstkrans

Ik hou van de periode voor kerst! Ik vind het leuk dat alles versierd wordt met lichtjes, dat ziet er zo gezellig uit. Natuurlijk wil ik de kerstsfeer ook een beetje terug laten komen in huis, dus ik ben lekker aan de slag gegaan met wat leuke kerst-projectjes.

Afgelopen week maakte ik deze kerstkrans. Het ziet er mooi uit en is heel eenvoudig te maken, je hebt namelijk maar weinig materialen nodig. Zet een windlicht in het midden voor extra sfeer.


Benodigdheden:
- Strokrans (bv. bij de Action)
- Witte of zilverkleurige verf (spuitbus of gewone verf)
- Krammen
- Schaar
- Calocephalus (ook wel zilverstruikjes genoemd, deze kun je bij tuincentra kopen)

Stap 1
Spuit de strokrans wit of zilver. Je kunt ook gewone verf gebruiken (zoals ik heb gedaan). In dat geval is het handig om de verf iets te verdunnen met water zodat het makkelijker aan te brengen is op de krans. Je hoeft de verf niet heel dekkend aan te brengen. Laat de verf goed drogen voor je verder gaat!


Stap 2
Knip de takjes van de zilverstruikjes zet ze per twee vast met een kram. Herhaal dit tot de volledige krans bedekt is.

Voor mijn krans heb ik 5 kleine zilverstruikjes gebruikt. Voor een voller en meer gedekte krans kun je meer struikjes gebruiken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten